Wpisz aby wyszukać

Aktualności

Co to jest jest fotografia produktowa?

Podziel się

Jeśli posiadasz sklep internetowy lub jesteś początkującym fotografem amatorem czy też po prostu osobą korzystającą często z zakupów w sieci na pewno ten tytuł przykuł Twoją uwagę. Z racji sporego doświadczenia w tym temacie i wciąż wzrastającego zapotrzebowania na zdjęcia produktowe w wielu dziedzinach szeroko pojętej reklamy chcieliśmy w telegraficznym skrócie wytłumaczyć co kryje się pod tytułową fotografią produktową.

Pojęcie fotografii produktowej

To inaczej tak zwane zdjęcia produktowe, znane również z języka angielskiego jako packshoty.  Są to zdjęcia przedstawiające pojedynczy produkt, który chcemy zareklamować lub sprzedać na gładkim, jednolitym tle – najczęściej- białym. Zdjęcia produktów takiego typu mają na celu jak najbardziej rzeczywiste odwzorowanie właściwości przedmiotu, w jak najwyższej jakości, tak aby każdy mógł sobie dokładnie wyobrazić i “poczuć” daną rzecz bez wychodzenia z domu, a sprzed własnego komputera lub telefonu.

Skuteczne zdjęcia produktowe – jak je osiągnąć?

Wydaje się proste? W końcu w dzisiejszych czasach robimy sobie całą masę zdjęć na okrągło i każda osoba ma aparat w swojej komórce, to co to za filozofia zrobić jedno zdjęcie przedmiotu na sprzedaż? Nic bardziej mylnego! Właśnie z wyżej wymienionych powodów a także sporej konkurencji fotografia produktowa powinna spełniać zawsze jak najwyższe standardy. Jak to osiągnąć?

Przepis na efektowne packshoty

Gładkie tło, dobrze dopasowane oświetlenie oraz perfekcyjne, pełne najdrobniejszych detali przygotowanie produktu to klucz do sukcesu. W końcu packshoty to najczęściej nie jedno zdjęcie, a sekwencja wielu fotografii tego samego przedmiotu, ukazująca go z różnych stron, pod wieloma kątami. Idealnie wykonane zdjęcia produktowe, po ewentualnym niewielkim retuszu, przyciągną więcej odbiorców i zwiększą obroty naszej firmy. Gdyż idealnie wykonane zdjęcie pomoże nam sprzedać każdy produkt!

Zostaw komentarz