Wpisz aby wyszukać

Aktualności

Ekspozytory POS – czym są i gdzie się sprawdzą?

Podziel się

W każdym sklepie znajdują się półki, na których poustawiane są dostępne w sprzedaży produkty. Dodatkowo każdy sklep wyposażony jest w dodatkowe, modułowe stojaki, które służą wyeksponowaniu danych produktów, zwrócenie na nie uwagi klienta. Te stojaki to właśnie ekspozytory POS. 

Ekspozytory POS – skąd się wzięła nazwa?

Ekspozytory POS to jedna z nazw na stojaki reklamowe, stojaki kartonowe lub standy. Skąd właściwie pochodzi ta nazwa? POS to skrót od „point of sale”. Tą nazwą określa się produkty, których zadaniem jest zwiększenie sprzedaży danych artykułów dzięki ich szczególnemu wyeksponowaniu.

Klient przechadzający się sklepowymi alejkami szybciej zwróci uwagę na produkt znajdujący się na wyróżnionej dobrze półce, znajdującej się w dobrym punkcie. Produkt, który znalazłby się w gąszczu mu podobnych, prawdopodobnie zleje się z nimi. Klient natomiast mając do wyboru kilka takich samych artykułów, z dużym prawdopodobieństwem wybierze tańszy.

Ekspozytory POS – z czego się je tworzy?

Ekspozytory POS znane są również pod nazwą displaye tekturowe. Jak łatwo się więc domyślić, najczęściej do ich wyprodukowania wykorzystuje się sztywną, dobrej jakości tekturę.

Materiał musi być najwyższej jakości, by ekspozytor jednocześnie utrzymał ciężar wielu produktów, ale i dał się łatwo przenieść oraz złożyć. To przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa ludzi wokół, jak i produktów.

Ekspozytory POS – ich rodzaje i wygląd

Najczęściej ekspozytory POS to podobnie wyglądające tekturowe regały wyposażone w kilka półek. Najczęściej są dość wysokie i wąskie. Niekiedy pojawiają się jednak modele nieco szersze.

Takie ekspozytory mogą mieć jednak unikalny kształt, jeśli tego właśnie zażyczy sobie producent. Kształt takiego stojaka reklamowego może na przykład przypominać produkt, który będzie na nim wyeksponowany. Co więcej, dany ekspozytor może zostać wyposażony w dodatkowe elementy, takie jak oświetlenie ledowe.

Zostaw komentarz