Wpisz aby wyszukać

Motoryzacja

Wulkanizacja czy sprzedaż opon. Co się bardziej opłaca w Poznaniu?

Podziel się

Wulkanizacja to ciężki kawałek chleba. Ciężka praca fizyczna, która nie zawsze przynosi dobry pieniądz. Aby zdywersyfikować dochody, wulkanizatorzy zwykle wprowadzają do oferty dodatkowe usługi jak serwisowanie klimatyzacji czy sprzedaż opon. Poznań, Warszawa, Kraków – wszędzie ta sytuacja wygląda podobnie. Jak pokazują jednak badania, często sprzedaż opon stanowi dla firmy dużo większy zysk niż świadczone równolegle usługi wulkanizacyjne. Jak sytuacja wygląda w stolicy wielkopolski i co bardziej opłaca się wulkanizatorom w Poznaniu?

Wulkanizacja Poznań. To się opłaca!

Jeśli spojrzy się na sektor usług związanych z motoryzacją, to nadal trudno znaleźć bardziej lukratywny niż wulkanizacja Poznań jest tego żywym dowodem. Analizując zyski zakładów trudniących się wulkanizacją w Poznaniu widać, że zwykle około 80% dochodów rocznych stanowią usługi. Stosunek różni się jednak znacznie, kiedy porównamy wulkanizatorów działających w samym Poznaniu z tymi , którzy swoja działalność prowadzą w okolicznych miejscowościach. Co ciekawe zakłady oponiarskie z mniejszych miasteczek jak Luboń, Mosina czy Puszczykowo czerpią ze sprzedaży opon blisko połowę swoich rocznych dochodów. Prawdopodobnie wynika to ze specyfiki małych miast. O ile mieszkańcy Poznania korzystają z usług najbliższego lub najtańszego wulkanizatora, o tyle w przypadku miasteczek liczy się głównie przywiązanie do punktu. Analogicznie mieszkańcy dużego miasta opony kupują w internetowych sklepach, natomiast w mniejszych miasteczkach ogumienie nabywane jest bezpośrednio u wulkanizatora.

Hurtownia opon czy sklep internetowy?

Sprzedaż detaliczna to jedno natomiast tam gdzie oponami handluje się hurtowo, widać realne zyski branży. Hurtownia opon to obecnie bardzo lukratywny biznes, niezależnie od lokalizacji. Duża ilość małych zakładów wulkanizacyjnych rodzi realna możliwość zarobków dla tego typu przedsiębiorstwa. Nawet średnio zorganizowana hurtownia opon może okazać się lepszym pomysłem na biznes niż internetowy sklep z oponami. Dlaczego?

Obecnie rynek internetowej sprzedaży opon zmonopolizowały cztery wielkie firmy. Pozycjonowanie sklepu w takich warunkach jest praktycznie niemożliwe i wiązałoby się z wieloletnimi i kosztownymi działaniami, które na końcu mogą okazać się bezowocne. Jedyną opcją są tzw. „market place” czyli wielkie portale aukcyjne. W takich warunkach to hurtownia opon, która kanały sprzedaży zwykle opiera na działaniach handlowców może skutecznie na siebie zarobić.

Klasyczna dystrybucja tylko w połączeniu usługami

Dla większości wulkanizatorów w Poznaniu, hurtownia opon czy sklep internetowy to zbyt skomplikowana i kosztowna inwestycja, w związku z tym decydują się na zwykłą dystrybucję opon. Na takim biznesie da się jednak zarobić wyłącznie w połączeniu ze świadczeniem usług. Dywersyfikacja zapewnia wtedy stałe dochody zarówno podczas sezonu wymiany opon jak i poza nim. Biznes sprzedaży opon w punkcie stacjonarnym bez usług oponiarskich jest obecnie nierentowny.

Zostaw komentarz